fredag 25. juli 2014

Dobbelutstilling i Skien 12-13 juli

Siden Nita hadde vist at hun nå var blitt trygg i utstillingsringen, gledet jeg meg til denne helga.
Kirsten hadde med seg sin "Stella", og jeg hadde med Nita. Strålende sol, og veldig varmt ble det.
Heldigvis hadde jeg kjøpt kjøleteppe som gjorde god nytte. Mi-Chico & co var på plass når vi kom.
De hadde med seg bobilen, og der koste vi oss ! Var heldig å skulle gå med Chico første dag, men han var veldig opptatt av mange gode dufter, så kontakten var ikke helt på plass.....dette vistes også i ringen. Dommer Savicic Nebojsa var veldig hyggelig, og synes han var en flott gutt, men vi måtte trene mere (litt flaut), men jammen fikk han ikke exc. ck. og cert. 3bhk! Superstolt oppdretter og eier!
Kirsten og "Stella" fikk også exc.ck.cert. 2 btk! Hurra! Nita gikk også veldig bra, der ble det exc. og bir junior!

Dag to var det dommer: Dagmar Klein. Jeg ville gjerne prøve å rette opp inntrykket av en noe "ukonsentrert" Chico, så vi trente masse kontakt, men uten hell. Ingen "godbiter" var god nok.....men så kjøpte vi pølser, og det reddet oss! Linda skulle også gå med Calle buhund, og tidspunktet vi skulle inn i ringen. Chico entret ringen, og gikk som en drøm! Han fikk exc.ck.cert. og ble BIM!!!!
Nita gikk også flott, og stod så stolt på bordet!  Ecx.ck. bir junior. res.cert og 2btk.
Hipp hurra igjen for Kirsten og "Stella" som fikk. exc.ck. cert og ble BIR!
En veldig koselig helg, med hyggelige hundefolk og behagelige dommere.
Må jo heller ikke glemme å gratulere Calle buhund som også ble BIR begge dager!

Kirsten og "Stella"!
BIR & BIM lørdag. Gratulerer Jan Ole og Solbjørg!!

Linda og Mi Chico

Slitne hunder, og blide eiere! Herlig bilde synes jeg!!!



BIR & BIM søndag. Gratulerer Kirsten og Linda!!

Linda med sine flotte gutter!

Dommer Dagmar Klein kikker på Nita

Matmor og Nita

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar